Diminuarea disconfortului în sarcină

Sarcina e o perioadă magică. Ştiind că în tine se dezvoltă o nouă viaţă, simţi că e un miracol. Această perioadă îţi aduc tot felul de metamorfoze, unele mai puţin plăcute, dar fireşti pentru o femeie gravidă. Cel mai îmbucurător fapt e că fiecare simte reacţii şi schimbări diferite.
Am creat o listă cu cele mai dese stări de disconfort apărute în timpul sarcinii şi cum putem să le diminuăm impactul.

Senzaţia de oboseală

Dezvoltarea fătului necesită energie. Uneori oboseala poate fi un simptom al anemiei care apare frecvent în timpul sarcinii. Recomandăm cât mai multă odihnă, atât pasivă, cât şi activă. Fă exerciţii în fiecare zi, e pentru a creşte nivelul de energie. Nu uita de consumul generos şi echilibrat de fructe şi legume. Corpul trimite singur indicii când e nevoie de o pauză.

Stări de greaţă şi vomă

Apar ca o consecinţă a modificărilor hormonale tipice respectivei perioade. Organismul însă treptat se obişnuieşte cu cantităţile mari de hormoni secretaţi. Consumă puţin şi des, cam la două-trei ore. Hidratarea este vitală pe tot parcursul zilei. Evită consumul de alimente grase, acide, prăjite sau picante.

Arsurile stomacale în perioada sarcinii

Cum am menţionat anterior, refuză bucatele grase, condimentate. Ia gustări mici şi dese. Imediat după masă mai bine stai în poziţii verticale sau fă plimbări. Mănâncă uşor, fără grabă, cu înghiţituri mici.

Constipaţia

E o altă stare neplăcută, dar şi pentru aceasta avem soluţii de combatere. Alege mâncarea bogată în fibre (cereale integrale, legume crude, fructe proaspete sau uscate). Hidratarea la fel e obligatorie. Apa, sucurile din fructe sunt soluţii perfecte.
Fă un orar al tău în fiecare zi în care să incluzi şi exerciţiile Kegel.

Congestia nazală

Poţi aplica diverse comprese umede, calde în zona obrajilor, ochilor sau nasului pentru a reduce congestia. Evită procedura de decongestionare nazală, în special folosirea preparatelor pentru aceasta. Consecinţele pot fi nu tocmai plăcute.

Revenim la îndemnul de a consum suficiente lichide (cel puţin şase-opt pahare în fiecare zi) pentru subţierea secreţiilor.
Dormitul cu capul mai ridicat poate preveni blocajul faringian de către secreţiile abundente. Utilizează un umidifiant sau un vaporizator pentru a creşte umiditatea aerului.

Durerile de spate

Încearcă să păstrezi o poziţie corectă a corpului. Recomandăm ca măcar o dată pe zi să stai în picioare, cu spatele drept pentru a corecta poziţia coloanei vertebrale. O altă indicaţie ar fi să faci exerciţii de balans pelvic sau masajul terapeutic prenatal.

Hemoroizi

Îi poţi evita prin consumul de fibre, legume şi fructe. Nu uita de exerciţiile Kegel.

Umflarea picioarelor

Dacă ai un job sau o activitate ce implică statul în picioare pentru mult timp, alege să stai aşezată din când în când. Dacă ai de muncit la masa de birou, nu sta picior peste picior. Stati întinsă în loc de poziţia aşezată. Ridică picioarele de câteva ori pe zi.

Vergeturile

Consumul de nutrienţi alimentari necesari pentru o piele sănătoasă ( în special vitamina C şi E) sunt salvatorii împotriva vergeturilor. Aplică loţiuni care menţin pielea hidratată şi reduc senzaţia de uscăciune. La fel, nu uita de exerciţii în fiecare zi.

Şi totusi, sarcina nu este o boală. Unele dintre aceste dureri nu reprezintă decât reacții și simptome ale proceselor evolutive din cursul sarcinii, dar există și situații în care senzația dureroasă anunță posibile complicații. Trebuie să monitorizezi orice stare şi, dacă persistă, deranjează, te adresezi medicului.

Sarcina adună la un loc un buchet de amintiri pe care le vei purta cu tine toată viaţa! Savurează fiecare clipă!

Fii curajoasă!

Cu drag, Academia Burticilor!



Made on
Tilda