Însărcinată de sărbători? Află ce nu e bine să mănânci

Nu crede prietenii: vezi ce ai voie să mănânci de Crăciun și ce nu. Ești cu burtică de sărbători?!
Perioada sărbătorilor e perioada frumoasă în care ne bucurăm de prieteni și de întâlnirile cu familia. Asta înseamnă mese pline cu de toate și, desigur, regim alimentar perturbat. La astfel de reuniuni, s-ar putea să fii în centrul atenției și să auzi replici de genul:
"Trebuie să mănânci pentru doi". Nu crede. Nu trebuie să mânânci pentru doi. Ai mare grijă la kilogramele în plus, la alimentele interzise și la ce alegi să mănânci. De asta, trebuie să respecți două reguli simple:

1. Evită alimentele ce pot conține bacterii sau poluanți
.
Listeria, salmonela, E Coli și mercurul sunt câteva dintre cele mai periculoase elemente care pot dauna sarcinii.)

2. Evită bucatele care sunt extrem de bogate în grăsimi, sunt prăjite, uleioase și pică greu la stomac.


5 alimente pe care trebuie să le eviți de sărbători dacă ești însărcinată. Știu că vin sărbătorile de iarnă și știu că în acest an, sunt și mai speciale. Pentru că le întâlniți împreună. Dacă ești una din viitoarele mămici extrem de pofticioase , trebuie să ai mare grijă la ce mănânci de pe masa de sărbătoare. Pentru sănătatea ta și a fătului tău, evită aceste 5 alimente:
• Carnea / mezeluri - evită cât de mult poți carnea, sau dacă o consumi, să fie foarte
bine pregătită termic, nu prăjită.
• Maioneza – pe cât e de gustoasă, pe atât de nocivă: conține o listă enormă de aditivi
alimenatri și crește riscul infecției cu salmonella.
• Brânzeturile – deși sunt recomandate gravidelor, mămicilor ce alăptează, nu fă
exces și evită produsele care nu sunt pasteurizate, în special, cele moi ca feta, Brie,
Camembert sau gorgonzola.
• Dulciurile- evită dulciurile/ făinoasele din comerț, prăjiturile, cozonacul–toate sunt
alimente bogte în glucide, iar consumul acestora duce la acumularea grăsimilor. După
naștere, acestea vor fi mai greu de dat jos.
• Fructele- chiar dacă sunt binevenite și recomandate în timpul sarcinii, trebuie să le
consumi în prima parte a zilei sau cu 30 min înainte de masă. Altfel, riști să ai stări de
balonare, disconfort.

Ai grijă la ceea ce mănânci și sărbători Magice, dragă graviduță! Ai grijă de sănătatea ta și a fătului tău. Fă alegerea corectă, iar noi, cei de la Academia Burticilor, suntem mereu gata să te ajutăm cu un sfat.

Made on
Tilda